Shenandoah National Park – tæt på metropolen

Rejser man som turist i USA, kan man ikke undgå at blive betaget af de store naturområder, som findes i dette land. Trods industrialisering, kæmpebyer og enorme landbrugsområder er der stadig store områder med mere eller mindre uberørt natur.

Et af disse steder er Shenandoah National Park i Virginia, som har den fordel, at den ligger ret tæt på den amerikanske hovedstad Washington. Så er I på ferie her og også gerne vil opleve noget af den amerikanske natur, er et besøg i Shenandoah National Park et oplagt valg.

Grundlagt i 1935

Nationalparken er en af de ældre i USA, idet den er etableret allerede i 1935, og den giver et meget smukt indtryk af den frodige natur, som ligger forholdsvis tæt på den amerikanske hovedstad. Centralt i parken er Blue Ridge Parkway, som med omkring 150 km går gennem et fantastisk smukt landskab i bjergkæden Blue Ridge Mountains. Det er gammelt Appalache-land, og man kan næsten fornemme den stemning, som de første indvandrere til USA har oplevet. Det er lave, bløde bjerge klædt i skove, som changerer i farver gennem årstiderne.

Landskabet omkring skovene er præget af små kønne byer og mange ‘Bedstemor And’ landbrugsfarme, så man føler sig i kernen af USA ved et besøg i Shenandoah National Park