Fejr forårets komme med skønne udflugter

Kan du mærke, at det begynder at klø i fingrene og krible i årerne? Ja, ikke? Foråret er over os, og har du en have eller blot en altan, så melder trangen sig til at plante, så vi kan få grøntsager og smukke blomster hen over sommeren.

Har du ikke selv adgang til et stykke jord, hvor du kan boltre dig, så vil vi foreslå dig, at du sammen med dine venner eller din familie fejrer forårets komme med nogle udflugter ud i det blå. Besøg for eksempel nogle af vores fem nationalparker, som rummer skøn og alsidig natur. Der er meget smukt at se, og du kan hente mange minder med hjem fra de flotte landskaber.

Alle tiders mål for en picnic

En nationalpark er også er fantastisk udflugtsmål, hvis I godt kan lide at tage på picnic i naturen og hygge jer sammen. Men hvad hører der med til en god picnic? Ja, vi pakker selvfølgelig en lækker madkurv med nem mad, der er til at spise, hvis man for eksempel sidder på et tæppe på jorden eller på klapstole ved et campingbord. Det kan være sandwich, små salater pakket i portionsskåle, kolde supper eller en simreret, der nemt kan varmes over en primus, hvis I har sådan en.

Drikkelse skal der også til. De fleste synes, det er skønt med et glas vin i naturen, og på Vinoteket kan du finde vine af alle slags, der egner sig til en picnic ud til en nationalpark her i forårstiden. Vinoteket er en stor webshop, hvor man kan finde vine fra hele verden til gode og konkurrencedygtige priser, og det er derfor altid en god idé at besøge Vinoteket, hvis der skal lækre dråber i glasset. Her om foråret er det jo ofte en god rosevin, der kommer i glasset, men Vinoteket har vine af alle typer, der kan drikkes en lys og dejlig forårsdag. Prøv vine fra Tyskland eller Østrig, som er lette, frugtige og fyldt med smag og aroma, eller en liflig Riesling fra Alsace. Mulighederne er mange, og Vinoteket kan opfylde alle dine ønsker til en let og drikbar forårsvin.

En god oplevelse for børnene

At komme med ud i en nationalpark er en god oplevelse for dine børn, og en god måde at lære dem at omgå naturen på en ordentlig måde. Brug picnicturen ud i nationalparken til at lære dem, at man skal have respekt for naturen og ikke efterlade affald derude. Tomme dåser ligger i naturen i tusindvis af år og skal med hjem til genanvendelse, og glasflasker kan gå i stykker og blive farlige for dyrene i naturen, som kan skære deres poter på skårene. Det både hæmmer deres bevægelser og gør dem til et let bytte for ræve, grævlinger og måske endda ulve, fordi de kan lugte blodet fra de sårede dyr.

Alt det kan du tale med dine børn om, når i er på besøg i en nationalpark. Så bliver det ikke til et moralsk foredrag om, hvordan man opfører sig, men til en spændende fortælling om, hvordan vi alle har vores plads i den store natur.