Besøg den skønne naturnationalpark Fussingø

Østjylland har den skønneste natur, og særligt området omkring Randers er helt særligt. Her finder du natur, som du ellers skal lede længe efter, og der er rig mulighed for nogle gode og lange gåture. Selv hvis man ikke er så glad for at gå langt, er det også fantastisk at besøge de skønne naturområder, og hvis man er på udkig efter noget helt særligt, så skal man besøge den skønne naturnationalpark Fussingø. Her kan man gå gode vandreture, og er man mere til habitter, så kan man besøge det lille, dejlige spisested, som ligger lige ved søen. Selvom man er vild med habitter, så kan man sagtens se på den gode natur, og her findes en meget smuk og lang badebro, som man kan bevæge sig ud på – dette endda uden på nogen måde at blive beskidt. Fussingø er et helt særligt område, og har man endnu ikke besøgt det, så kan det ske i sommeren 2022 – med eller uden habitter er det helt oplagt og en tur, man sent vil glemme. En flot og lækker habit gør simpelthen bare livet bedre, og du kan nemt find en habit, som du bliver glad for.

Nyd den skønne natur

Vælger man at besøge Fussingø, så skal man tage sig god tid. Man kan nemt bruge et par timer i det fine område, og særligt skoven gør stort indtryk på de fleste. Hvis man er til MTB, så kan man også prøve den 27 km lange rute, som er teknisk krævende. Det er en god idé, hvis man er lidt øvet, og man skal under alle omstændigheder være forberedt på, at man bliver udfordret – derfor skal man naturligvis huske cykelhjelmen. Er man mere til rolige gåture, så er skoven helt oplagt, og her findes mange kilometer stier, som man kan udforske på alle tider af året.

Skal man til Fussingø, da er det bedst, hvis man har en bil. Så kommer man nemlig nemt til og fra området. Der kører også en bus fra Randers flere gange om dagen. Det er vigtigt at have god tid, når man ankommer til området, så man giver sig god tid til at opleve alt det, man skal. Så får man det hele med.