Nationalparker i Danmark

Hold formen ved lige i den danske natur

Trænger du til afveksling i din daglige træningsrutine? Og er du vild med at tage ud i naturen? Så overvej at kombinere de to ting. Det kan du gøre ved at træne i det fri. De danske nationalparker, såvel som den danske natur i almindelighed, er oplagte steder at træne og dyrke motion. Læs mere om det her.

Træn i den fantastiske natur

Danmark er pt. hjemsted for 5 nationalparker. I de kommende år suppleres de af 15 helt nye naturnationalparker. I de sidstnævnte parker er der lagt op til storslåede naturoplevelser, og det bliver muligt at nyde de flotte scenerier fra særligt indrettede stier. Du kan med fordel løbe på disse og på den måde holde formen ved lige, alt imens du nyder den flotte natur. Det er fortsat usikkert, præcist hvor i landet alle de 15 kommende naturnationalparker kommer til at ligge, så hold dig løbende opdateret i de danske medier.

Medbring et par kettlebells

Det bliver stadig mere populært at træne med håndvægte og kettlebells, og det er ikke så overraskende. For muskulaturen styrkes markant når du benytter disse former for træningsudstyr. Så hvis du har planer om at træne i de danske nationalparker, og du samtidig vil styrke dine muskler, så køb en billig Kettlebell eller to, og tag dem med dig på din næste tur i det fri.

Der findes et hav af forskellige øvelser du kan udføre med din nye kettlebell. Benyt den i forbindelse med din styrketræning, og afslut så træningsseancen ved at løbe et par kilometer i den flotte danske natur.

Medbring familien

De danske skove, strande og nationalparker indbyder til aktiv livsstil og træning. Mens nogle foretrækker at besøge naturen alene, samt i fred og ro, så synes andre at det er bedst, når de har familien og vennerne med sig. Du kan derfor med fordel invitere den samlede familie med dig, når du næste gang skal ud i det fri, eller skal besøge de danske nationalparker. Er resten af familien også vilde med at træne og dyrke motion, så husk at sige til dem, at de skal pakke løbeskoene og sportstøjet, med henblik på en frisk løbetur i det fri.

Savner du inspiration til hvor i kan løbe og træne i de danske nationalparker, så besøg de enkelte parkers officielle hjemmesider. Her finder du løberuter og kort, samt ikke mindst inspiration til aktiviteter der kan foretages året rundt i de spændende parker.

You May Also Like